Sunday, January 4, 2009

New Life.....

ari ni nak citer psl sekolah je.....mase blajo dulu....teringin nak jd cikgu...cam best je....sekarang dah jadi cikgu...rase berat sangat2 tugas tu,,,tp xpe lah...Allah dah tetapkan utk diriku...mungkin ini yang terbaik.....aku turut ditugaskan sebagai warden....semalam waktu pendaftaran penak gak....sibuk....after pendaftaran..dalam pukul 6.20 ptg..abg din ku telefon....die suruh bersiap, dia akn dtg amik sekejap lagi kerana datuk ku meninggal dunia...Al-Fatihah..moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yang beriman...

jadi ari ni aku xp ke sekolah....menolong keluarga menguruskan ape yang patut....kematian begitu menginsafkan..mengingatkan aku yang hidup ini hanya sementara....selepas zohor tadi...datuk ku telah selamat dikebumikan....

ptg ni aku akan kembali ke eumah warden....sedey2...dan esok...bermula la tugas ke sebagai guru....untuk tahum ni....aku kena mengajar fizik form 4(4 masa) 2 kelas sains form 5 (10 masa) dan 6 kelas komputer....agak mencabar jugak la...sebab opsyen ku kimia dan matematik....ape2 pon...aku akan cuba yang terbaik untuk anak didikku...doakan diriku....

''Allah menilai usaha yang kita buat bukan semata2 kepada hasil yang kita dapat''

No comments: