Tuesday, November 4, 2008

Perjalanan yang masih jauh...


Hidup ini adalah anugerah dariNya....lahirnya kita seperti kain putih....akhirnya kita....kita yang mencorakkannya...
samaada kembali pada warna putih atau pelbagai warna yang kita lakarkan.....dan setiap lakaran tersebut pasti ada balasannya...Hanya Allah yang mengetahui......

Setelah 23 tahun hadirnya aku didunia.....pelbagai dugaan dan cabaran yang di lalui...
pelbagai kenangan yang terukir...manis ...sedih...gembira..takut...semuanya ada....dan pengalaman inilah yang menjadikan aku lebih tabah....lebih mengerti hakikat hidup....hakikat hadirnya aku ke dunia ini......persahabatan...perjuangan...ukhuwwah islamiah....semuanya memberi makna pada kehidupan ini....menjadikan hidup ini lebih manis utk dilalui.....

Namun...perjalanan ini masih jauh....sejauh mana...hanya DIA yang mengetahui...pasti pelbagai cabaran yang masih perlu dilalui....aku takut andai diri ini kecundang... tercicir dari jalaNYa....
ingin aku menjadi golongan ghuraba'.....golongan yang dicintai.....golongan yang dapat mencapai mardahatillah......moga DIA masih bersama ku....smg daku sentiasa berada di dalam rahmatNya....pelihara lah daku dari dunia yang melalaikan...amin....

izzah : teringat pesan kak zie..."jgn meminta utk kaya...tp mintalah spy cukup utk kita..."

No comments: