Wednesday, November 5, 2008

DIA YANG SATU

Manusia, makhluk Tuhan termulia di muka bumi ini, diciptakan dari sepasang insan yang saling mencintai.. Lahir dengan tangis yang menandakan bahawa hidup penuh dengan perjuangan, banyak onak dan duri…

Pernahkah kita sedari kehidupan ini merupakan anugerah yang terbesar yang Allah berikan kepada kita ? Kita boleh ke kuliah, bekerja, dan bertemu dengan teman-teman, berkongsi cerita, tawa dan gurauan serta derita yang mewarnai kehidupan ini …

Pernahkah kita bertanya, untuk apa kita hidup di muka bumi ini ? …pernahkah kita merasa dihargai dan menghargai orang lain, merasa diperlukan, sekurang-kurangnya bagi orang-orang yang hampir dalam kehidupan kita ?

Pernahkah kita sedari, kita boleh bertahan hidup sampai detik ini tak lain karena cinta, Cinta dari Allah Swt. Kita akan lebih sedar jika jauh dari ibu bapa.. Manakala orang-orang yang kita cintai meninggalkan kita.

Manakala kita sunyi tak berteman. Manakala kita merasa hampa dalam kehidupan.Tak satupun yang abadi kecuali Cinta Allah pada kita, hamba-hamba_Nya. Tidakkah kita rindu untuk selalu berada dekat denganNya ?

Sekarang wahai saudaraku, hamba-hamba yang dianugerahi iman dan Islam. Siapkan hari-harimu, isi dengan hal-hal yang berguna dan bermanfaat baik bagi temanmu, masyarakat, agama, bangsa dan negara. Apalagi semata-mata hanya untuk mencari keredhaan Allah Swt, semua itu sebagai tanda kecintaan dan rasa syukur kita atas segala nikmat yang dikurniakanNya..

Waktu semakin cepat berlalu, apabila kita tidak memanfaatkannya dengan hal-hal yang berguna, kita akan rugi !!!. Berjanjilah untuk jadi yang lebih baik dari sekarang. Dan yang terbaik di hadapan_Nya.


No comments: